A nagy költségvetésű játékokkal szórakozó gamerek nagyon jól tudják, hogy az elmúlt olyan egy évtizedben az Ubisoft nyílt világú játékai rendkívül hasonlítottak egymásra a játékmenetük szempontjából. Ez nem véletlenül volt így, a vállalat központilag kidolgozta az Ubisoft-formulaként elhíresült játékmechanikákat és dizájnfilozófiát, és ezt kellett adaptálnia az összes fejlesztőnek.
Ezért van az, hogy például az Assassin's Creed sok tekintetben nagyon hasonló a Far Cry-hoz, az egyes játékokban feltűnt újítások pedig
rendre megjelentek a kiadó későbbi címeiben is.
Az Ubisoft-formula általánosságban véve jól működik, azonban mostanra rendkívül kifáradt a túlságosan gyakori használata miatt, és a kiadó vezetése jókora részt ezt okolja a The Division 2 és a Ghost Recon Breakpoint rossz eladásaiért.
A VGC beszámolója alapján a probléma megoldása érdekében jelentős átszervezések kezdődtek az Ubisoft-formulát kitalált, időnként frissített, és főleg sulykolt csapatban. Ennek az a célja, hogy a különböző játékszériákon dolgozók hatékonyabban megoszthassák egymással a tudásukat, ám ennek ellenére sokkal szabadabban dolgozhassanak, így végső soron színesebbé és egyedibbé váljanak az Ubisoft játéksorozatai,
ne feltűnően egy kaptafára készüljenek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!