Erősen kezdte a hetet a Nikkei Asian Review, a japán üzleti portál hétfői beszámolója szerint darabjaira szedetett egy Tesla Model 3-at, hogy fény derüljön a titkaira. Ebben legalább egy helyi autógyártó mérnöke is segédkezett, ezzel félig-meddig ipari kémkedés ízt kölcsönözve az eseménynek, bár realisztikusan valószínűleg nem ez volt az első Tesla, amit fű alatt szétszedtek a különféle autógyártók mérnökei.
A Tesla legolcsóbb autója nem okozott óriási meglepetéseket, az egyetlen meghökkentő részét a szimplán „Hardware 3" névre keresztelt fedélzeti számítógépe jelentette. Az infotainment rendszer meghajtása mellett ez felel az új kocsik önvezetési funkcióiért, a hardvert házon belül fejlesztette a Tesla, tavaly április óta található meg az újonnan gyártott járműveiben.
A Nikkei szerint a hardvert közelebbről megvizsgált japán mérnököt lenyűgözte a számítógép, állítása szerint jelen pillanatban ilyet nem tudnak készíteni a megszokott autógyártók.
Iparági források szerint 2025 előtt ezzel egyenértékű számítógép megjelenésére nem lehet számítani a rivális járművekben, a Tesla legalább hat évvel jár a riválisok előtt.
Ez az orbitális lemaradás részben az ellátóláncbeli függőségeknek köszönhető: a szakértők szerint a Tesla egy kifejezetten új vállalat, így sokkal szabadabb keze van az informatikáját érintő kérdésekben, mint a kismillió aláírt szerződést a vállain cipelő, megszokott autógyártóknak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!