Kedd este elérhetővé váltak a Microsoft szokásos havi hibajavításai, és mint az erről szóló hírünkben megírtuk, a vállalat 99 sebezhetőséget javított a támogatott termékeiben. Sajnos az internetes panaszok alapján nem sikerült tökéletesre a Windows 10 May 2019 Update és Windows 10 November 2019 Update rendszerekhez kiadott KB4532693 kumulatív javítás.
A panaszok alapján a kérdéses frissítés telepítése után egyeseket a megszokott Asztaluk helyett egy teljesen gyári helyzetbe visszaállított felület fogad.
Az alapértelmezett háttérképet látják, nincsenek rajta az Asztalon a rátett ikonok, mappák, fájlok, továbbá üresek a Dokumentumokhoz és Képekhez hasonló mappák.
A Microsoft egyelőre nem reagált a panaszokra, azonban az eddigi információk alapján a probléma oka, hogy az elvárt helyett a Windows egy átmeneti, technikai célból létrehozott felhasználói fiókba jelentkezteti be a felhasználókat.
Adatvesztés nem történik,
a normál felhasználói fiók az összes adatával együtt továbbra is megtalálható a PC háttértárán, csak nem tudja betölteni a fiókot a Windows. A profilban tárolt fájlok elérhetőek a Fájlkezelő programmal, a C: meghajtó gyökérkönyvtárában lévő Felhasználók mappán keresztül.
Egyes beszámolók szerint a PC-k többszöri újraindítása képes lehet megoldani a problémát, továbbá a KB4532693 eltávolításával is helyreállítható lehet az elvárt működés.
A Bleeping Computer szerint megfelelő szakértelem esetén a felhasználók képesek lehetnek a regisztrációs adatbázis egyes bejegyzéseinek a szerkesztésével visszaállítani felhasználói fiókjaikat, ám a döntő többség számára ez túl kockázatos, így a Microsoftnak kell kitalálnia valamilyen megoldást a problémára.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!