A munka és az oktatás világában félig-meddig emberkísérleti helyzetet hoztak létre a koronavírus miatti intézkedések. A távolról történő munkavégzésre nem felkészült vállalatok és intézmények hirtelen tömegével rohanják meg az olyan szolgáltatásokat, amelyek lehetővé teszik a kollégák, a tanárok és a diákok közti kapcsolattartást.
A hirtelen drámaian kilőtt felhasználói számra persze a szolgáltatások sincsenek feltétlenül felkészülve. Hétfő kora délelőtt szerte Európában akadozni kezdett a Microsoft Teams csoportmunka-szolgáltatás, miután megrohanták az ezen keresztül dolgozni és tanulni próbálók; egyesek még bejelentkezni sem tudtak, másoknál az üzenetküldés nem működött.
A problémát délre sikerült elhárítania a vállalatnak.
Az efféle fennakadások persze nem meglepőek, a szolgáltatásokat nyújtó cégeknek rohamtempóban kell nagy mennyiségű extra szerveres kapacitást betenniük a termékeik mögé. A Microsoft esetében ezzel nem volt és lesz probléma, hiszen az Amazon után a világ második legnagyobb felhős cégéről van szó, de más szolgáltatók már nincsenek ilyen kényelmes helyzetben, ami jelentős kellemetlenségeket okozhat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!