Idén január végén jelentős érdeklődést váltott ki az Egyesült Államokban nyilvános béta fázisba lépett Scroll szolgáltatás. Ez lehetővé teszi az internetezők számára, hogy havi néhány dollárért cserébe reklámok nélkül olvashassák a partneri programjában résztvevő hírportálokat, így sokkal jobb felhasználói élményben lesz részük, a webhelyek pedig bevételhez jutnak, és mindenki jól jár.
A Mozilla most partnerségre lépett a Scrollal, az USA-ban elérhető legújabb Test Pilot kísérletében egyszerűvé teszi a netezőknek, hogy beállítsák és használják a bővítményt ígénylő szolgáltatást a böngészőjükben. Emellett a Firefoxot használók az első hat hónapban a szokásos 4,99 dollár helyett 2,49 dollárért (bő 800 forintért) vehetik igénybe a reklámmentesítést.
Egyelőre pozitívak a Scrollal kapcsolatos tapasztalatok, az ezt használó látogatókból legalább 40 százalékkal több bevételt láttak a publikációk, mintha reklámokat jelenítettek volna meg számukra.
Az előfizetési díjból a kiadványoknak jutó pénz szétosztása időalapon történik: minél több időt tölt valaki egy portálon, annál nagyobb százalékát kapja meg a befizetett havidíjának.
Nem világos, hogy mikor kezdhet nemzetközi terjeszkedésbe a Scroll.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!