A Microsoft után szabadon a Sony is bejelentette a remények szerint még idén ősszel piacra kerülő, következő generációs játékkonzoljának hardveres specifikációit. A termékek teljesen ugyanarra az AMD-féle alaptechnológiára épülnek, csak a kisebb-nagyobb egyedi módosítások tesznek köztük különbséget.
A Sony szerint a PlayStation 5-ben nyolcmagos, AMD Zen 2 architektúrás processzor dolgozik, de egyáltalán nem beszélt arról, hogy elérhető-e benne az SMT technológia, ez a Hyper-Threading AMD-féle megfelelője. A szintén nyolcmagos központi egyégű Xbox Series X támogatja majd az utóbbit, bár a fejlesztők eldönthetik, hogy kívánják-e ténylegesen használni a játékaikban. A PS5 processzora maximum 3,5 GHz órajelen, míg az Xbox Series X-é üzemmódtól függően 3,6–3,8 GHz-en működik.
Szintén közös pont a termékekben az RDNA2 architektúrás, valós idejű sugárkövetést is támogató Radeon videovezérlő használata, ám itt már tetemes a Microsoft előnye: amíg a következő Xbox GPU-ja 12 teraflop számítási teljesítményre képes, addig az új PlayStation csak 10,28 teraflopot tud.
Ezzel semmi gond sincs, de a jelek szerint nyers teljesítményben ezúttal az Xbox kerülhet ki győztesen a csatából, a PS4 vs. Xbox One párbaj elindulásakor fordított volt a helyzet.
A PlayStation 5 egy téren túlmutathat a riválisán, ez pedig a beépített SSD sebessége. A gépbe 825 GB kapacitású, teljesen megszokott kialakítású M.2 SSD kerül, amely
akár 5,5 GB/s átviteli tempóra is képes.
Igény esetén cserélhető lesz nagyobb kapacitásúra, de a PS5 csak olyan modellekkel lesz hajlandó együttműködni, amelyeket a Sony hitelesített, hogy támogatják az elvárt tempót.
Az Xbox Series X-ben 1 terabájtos, egyedi kialakítású SSD dolgozik majd, méghozzá 2,4 GB/s garantált átviteli sebesség mellett. A bővítése egy memóriakártyára hasonlító, külső SSD bedugásával történhet.
Emiatt elképzelhető, hogy a PlayStation 5-ön gyorsabban töltődhetnek be a játékok, mint az erősebb Xbox Series X-en.
A rendszermemóriáról nem beszélt sokat a Sony, csak annyit tudni, hogy rivális konzolhoz hasonlóan összesen 16 GB GDDR6 memória áll benne rendelkezésre.
Az viszont biztos, hogy a Sony nagy hangsúlyt fektetett a PlayStation 5 hangzására. Hardveres gyorsításra képes hangchip került bele, a Tempest 3D Audio Engine névre keresztelt megoldás komplex 3D hangkeverésre lesz képes.
Ez hiányzik a jelenlegi generációs konzolokból, a fejlesztőknek egyszerű hangleképezési modelleket kell használniuk, ám a PS5 esetében újból kiélhetik majd magukat.
Jó eséllyel sokakat kiábrándítva a Sony nem mutatta be a PlayStation 5 piacra kerülő változatának a kinézetét, így a cikket is csak a fejlesztőknek kiküldött prototípusokat mutató képekkel tudtuk illusztrálni. A Microsofthoz hasonlóan játékokat a japán cég sem mutogatott a prezentációja alatt, viszont annyit megtudtunk, hogy a „TOP 100" PlayStation 4-re készült játék szinte mindegyike az első naptól fogva futtatható lesz a PS5-ön.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!