A cégek a lapnak jelezték, hogy
felkészítették hálózataikat a megnövekedett forgalomra,
folyamatosan vizsgálják, szükséges-e a kapacitásnövelés, indokolt esetben pedig lépnek az igények minél teljesebb körű kiszolgálásáért. Megsokszorozódott a sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés, több vállalat élt már ezzel a lehetőséggel az otthoni munka támogatásához.
A Telenor arról tájékoztatott, hogy a hálózatukon a napi teljes adatforgalom átlagosan mintegy harminc százalékkal nőtt. A bővülés már a reggeli óráktól jelentkezik a fel- és letöltésben egyaránt. A hangforgalom az első időszakban megugrott, majd némileg mérséklődött.
Hasonló adatokról számolt be a Telekom: 25-30 százalékkal növekedett a mobil-adatforgalom, a mobilhangforgalom pedig még ennél is nagyobb mértékben, ott 35 százalékos ugrást regisztráltak. Ezeken a szinteken stabilizálódott a felhasználás. A vezetékes telefonálás forgalmában némi időeltolódással jelentkezett az emelkedés, ám annál nagyobb mértékben. Majdnem duplaannyit (a bővülés 90 százalék körüli) telefonáltak asztali készülékről az ügyfelek az elmúlt időszakban, mint a járvány előtt.
A Vodafone Magyarország arról is tájékoztatott, hogy már elvégezték a hálózatuk stabilitását szolgáló kapacitásbővítéseket. A forgalomnövekedés mértékéről nem közöltek adatokat. A társaságok ajándék mobilnetkerettel, valamint ingyenes, a digitális oktatást és az otthon töltött idő értékesebbé tételét segítő anyagokkal is támogatják ügyfeleiket.
Az üzleti infokommunikációs szolgáltató Invitech, amelynek ügyfélkörébe kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok tartoznak, leginkább a táv- és csoportmunkához szükséges eszközök és megoldások iránt tapasztalt igénynövekedést. A sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés megháromszorozódott egy átlagos hónaphoz képest.