Az okostelefonos rendszereket uraló két óriás, az Apple és a Google folyamatosan távolítják el az olyan alkalmazásokat az App Store-ból és a Google Playből, melyek téves információkat, álhíreket tartalmaznak a koronavírussal kapcsolatban, sőt, az Apple csak az olyan appokat engedi be ebben a témában, melyek hivatalos egészségügyi szervezetektől vagy kormányoktól érkeznek. A Google pedig az Egyesült Államokban a Google Térkép segítségével követi nyomon a fertőzés terjedését.
Fontos lépéseket tett a két elképesztően népszerű csevegő alkalmazás,
a Viber és a WhatsApp is. Mindkettő a WHO-val együttműködöve implementált egy chatbotot a rendszerébe, aminek kérdéseket lehet feltenni a koronavírussal kapcsolatban, és gyorsan megbízható információkhoz lehet jutni. Ezen kívül mindkét platformon kérhetünk frissítéseket a legújabb fejleményekről, fontos tudnivalókról.
A Microsoft sem tétlenkedett, és a Bing nevű keresőszolgáltatásuk segítségével elindítottak egy látványos és informatív oldalt, ahol élő térképen lehet tájékozódni a járvány aktuális állapotáról az egész világon.
Ami a világ legértékesebb vállalatát, az Amazont illeti, a helyzet némileg furcsa. A piacterén a cég gyorsan lecsap azokra, akik a járvány körüli helyzetet kihasználva irreálisan magas áron árulnak alapvető holmikat (maszkok, fertőtlenítők, vécépapír és hasonlók), és másokhoz hasonlóan otthoni munkára buzdítják az alkalmazottaik jelentős részét. Azonban a világszerte 650 ezer embert foglalkoztató cég a logisztikai, áruval foglalkozó munkatársakat a beszámolók szerint nem védi túlzottan a vírustól,
és csak akkor kapnak két hetes fizetett szabadságot, ha pozitív a koronavírus tesztjük.
Ami persze sok esetben már késő, és a munkavállaló megfertőzhette a kollégáit. Persze, azt is meg kell hagyni, hogy az Amazonon keresztül online lehet házhoz szállítással termékeket vásárolni, ami ezekben az időkben kifejezetten hasznos szolgáltatás, nem csoda, hogy a vállalat ezrével vesz fel új alkalmazottakat, és még a béreket is megemelte.