A koronavírusjárvány hatására az okostelefon-gyártók eladásai is jelentősen visszaestek, egyes cégek azonban jobban szenvednek, mint mások. A Digitimes jelentése szerint a Xiaomi feje az átlagosnál jobban fájhat, ugyanis a 2019-es igen erős keresletnövekedése után most komoly visszaesésekkel számolhat.
Tavaly a Xiaomi árbevétele 17,7 százalékkal, a nyeresége 35 százalékkal emelkedett. Miközben 2019 utolsó negyedévében 23 százalékos éves növekedést villantott a vállalat, a rivális Huawei-hez képest hatszor alacsonyabb volt azonban a nyeresége.
Bár a Xiaomi az utóbbi időben nagyon sikeres volt Európában, a járvány hatására igen erősen visszaesett a régióban az okostelefonjai iránti kereslet. Nem segít a gyártó megítélésén, hogy folyamatosan kapja a kritikákat a 999 eurós csúcsmobilja miatt, amivel nem csak szakított az eddigi stratégiájával és zászlóshajó-gyilkos berendezkedésével, de sokak szerint nem is képvisel olyan értéket, mint az ugyanennyibe kerülő, jobban prémium márkák. Ha emiatt a rajongók elfordulnak Európában a Xiaomitól, akkor a cég nehéz helyzetbe kerül, hiszen hazai környezetben pedig folyamatosan szorongatja a Huawei, az Oppo és a Vivo.