Most pedig nézzük a legfontosabb témákra lebontva, hogy mit is tudunk eddig a játékról!
Assassin's Creed: Valhalla a 9. századi Angliában játszódik. Egészen konkrétan 873-ban veszi kezdetét a történet, amikor a viking klánunk elhagyta Norvégia területét, hogy új életet kezdjen a némileg barátságosabb természeti körülményeket kínáló angol területeken. Persze, nem lehet csak úgy áttelepülni és békében éldegélni, hiszen a szászoknak nem igazán nyeri el a tetszését ez a dolog.
Az Assassin's Creed sosem a kifejezett történelemhűségéről volt híres, de azért a főbb vonalakat tekintve igyekezett hű maradni a korhoz.
Valójában Kr.u. 860 és 900 között a viking törzsek leigázták Anglia jelentős részét, de előtte is folytattak már kisebb rablóhadjáratokat. Alfréd wessexi király például szerepel a játék bemutatkozó előzetesében, aki valóban létezett, és valóban sikeresen harcolt a vikingek ellen.
Korábban az Assassin's Creed szinte teljesen ízig-vérig egy akció-kalandjáték volt, azonban az utóbbi években (az Egyiptomban játszódó Originstől kezdve) egyre hangsúlyosabbá váltak a szerepjátékos elemek, amik aztán a legutolsó, Odyssey alcímű részben még fontosabbá váltak. Örömteli hír, hogy a Valhalla ezeket még tovább viszi, és ismételten csak várhatók többfelé elágazó dialógusok,
a játékos döntései alapján változó történet, valamint részletes karakterfejlesztés és tárgymenedzsment.
Mi játékosként egy Eivor nevű figurát alakítunk, akiről a játék elején meghatározhatjuk, hogy nő vagy férfi legyen. Azt nem tudni, hogy ennek a döntésünknek lesz-e bármilyen hatása a játékmenetre (gyaníthatóan nem), az viszont biztos, hogy Eivor egy viking harcos és klánvezér. Az viszont szinte biztos, hogy párbeszédek területén olykor eltérő lehetőségekkel szembesülünk majd attól függően, hogy az általunk választott főszereplő nő vagy férfi, és ez némileg befolyásolhatja majd a történet alakulását is.
A harcrendszer a már ismerős szisztémát viszi majd tovább, persze tovább finomítva és bővítve. Az Assassin's Creed: Valhalla kreatív igazgatója, Ashraf Ismail elmondása szerint az alapvető, hogy ha valaki egy vikinges játékot készít, akkor abban a harcnak brutálisnak és zsigerinek kell lennie, nem lehet finomkodni.
A néhány főt felvonultató összecsapások mellett ezúttal számíthatunk nagyszabású csatajelenetekre.
Mivel a játékmenetről egyelőre nem láthattunk felvételt, így csak az előzetesből tudunk kiindulni, ami alapján egyértelmű, hogy az ellenfelek között elég komolyan felpáncélozott szász harcosok is lesznek, akiknek a különböző gyenge pontjait kell majd kihasználnunk a siker érdekében.
A kreatív igazgató azt is megerősítette, hogy főhősünk bármilyen fegyverből használhat egyszerre kettőt, nemcsak baltából, de akár pajzsból is, ha ennek látjuk valamiféle előnyét. A sorozat védjegyének számító rejtett orgyilkos penge ezúttal is visszatér, csak éppen nem lesz annyira rejtett, Eivor ugyanis nem a karja alatt hordja, mint eddig, hanem felette, ahol tisztán látszik.
Az Assassin's Creed-játékok rendelkeznek egyfajta meta-narratívával, ami valamennyire összeköti a különböző részeket, és ez az orgyilkosok és a templomosok között dúló, örökké tartó misztikus harc. Ennek egyre kevesebb a jelentősége, de azért a Valhalla is érinteni fogja ezt a témát: Eivor rendelkezik az orgyilkosok fentebb már említett ikonikus pengéjével, és a történet elején találkozik is orgyilkosokkal, azonban sokat nem tud meg róluk, és inkább a saját útját járja.
Ezzel együtt az kiderült, hogy a céljai egybeesnek az orgyilkosokéval, ami minden bizonnyal azt jelenti, hogy a szászok közé már beépültek a templomosok, akiket nem baj, ha Eivor eltesz láb alól. Az Assassin's Creed másik alapvető eleme, a jelenkori történeti szál is folytatódik majd (hiszen a főszereplőink csak átélik a múltbéli eseményeket egy gép segítségével). Itt ugyanúgy az Originsben bemutatkozó Layla Hassan kap majd szerepet, és a vezető producer Julien Laferrière szerint egy egészen újfajta módon tudják majd összekapcsolni a jelenkori és a múltbéli eseményeket.
Az Assassin's Creed-sorozattól nem idegen, hogy kapunk egy saját, menedzselhető bázist valamilyen formában, azonban a Valhalla esetében ez minden korábbinál fontosabb lesz. Itt ténylegesen egy saját kis viking települést adnak a kezünkbe, és foglalkoznunk kell a fejlesztésével és a lakók jólétével. Ez lesz a küldetéseink központja, és minden meghozott döntésünk látszódni fog a falu életén. A készítők hangsúlyozzák, hogy azt szeretnék elérni, hogy a játékos érezze a döntései súlyát.
A település menedzselésébe beletartozik, hogy olyan új épületeket húzhatunk fel, mint például a barakk, a kovácsműhely, vagy éppen a tetováló, hogy mindig megfelelően ijesztő/szép bőrrel indulhassunk csatába.
Egyébként felépíthetjük és testre szabhatjuk a saját kis portyázó osztagunkat is, akiket aztán online megoszthatunk a barátainkkal, akik használhatják majd őket a saját akcióik során. Sőt, ha valaki más használja az osztagunkat, azért még jutalmakat is kaphatunk!
És akkor jöjjön a legfontosabb, a romantika! Ebből az Odyssey-ben elég sokat kaptunk, és úgy látszik, hogy a vikingek sem zárkóznak el a dologtól, úgyhogy a falun belül adódik majd lehetőségünk ebbe is belemerülni.
Pontos dátumot egyelőre nem tudunk, csak a 2020-as ünnepi szezon a biztos, ami minden valószínűség szerint októberi vagy novemberi megjelenést jelent. A játék érkezik PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, valamint a szintén az ünnepi szezonban érkező két új generációs konzolra, a PS5-re és az Xbox Series X-re is.
Ami a PC-t illeti, ott egy jó ideig nem lesz elérhető Steamen a játék. A Ubisoft egy hosszú távú megállapodás keretében ugyanis először az Epic Games Store-on adja majd ki az új címeit, meg persze a saját áruházában, a Uplay-en.
Legnagyobb büszkeségünkre a magyarországi Digic Pictures. A céget 2001-ben alapította meg Andy Vajna és Rabb Sándor Alex, az animációs stúdió rengeteg nagyszabású hollywoodi film és világszerte népszerű videójáték effektusain, grafikáin, animált előzetesein dolgozik, melyek közül a legújabb az Assassin's Creed: Valhalla bemutatkozó videója.