Az „új normálisnak" számító jelenlegi helyzet hatással van a dolgozók munka és magánélet közötti egyensúlyára. A dolgozók csaknem egyharmada (31%-a) arról számolt be, hogy most a korábbinál több időt tölt munkavégzéssel. 46%-uk ugyanakkor azt mondta, hogy több időt tud a személyes tevékenységekre fordítani. Ez a változás talán annak tudható be, hogy az embereknek most nem kell annyit ingázniuk vagy utazniuk ahhoz, hogy eljussanak a munkahelyükre.
A jelentésből az is kiderül, hogy a dolgozók nehezebben tudják elkülöníteni egymástól a munkát és a személyes tevékenységeket, különösen akkor, ha az informatikáról van szó. A vállalkozások számára aggasztó lehet, hogy a saját bevallásuk szerint az otthonról való munkavégzés kezdete óta több felnőtt tartalmat néző dolgozók 51%-a azt állítja, hogy a munkájához használt készüléken nézi a felnőtt tartalmakat.
A dolgozók csaknem egyötöde (18%-a) ráadásul olyan készüléken teszi ezt, amelyet a munkáltatója biztosított a számára, 33% pedig azt mondta, hogy a munkavégzéshez is használt saját készülékén néz felnőtt tartalmakat.
A dolgozók 55%-a továbbá arról számolt be, hogy mostanában többet olvas híreket, mint mielőtt elkezdett volna otthonról dolgozni. Bár ez érthető, hiszen az emberek naprakészek akarnak lenni a koronavírussal kapcsolatos legújabb fejleményekből, e tevékenység 60%-át azon a készüléken végzik, amelyet munkavégzéshez is használnak. Ez pedig akár malware-fertőzésekhez is vezethet, ha a dolgozók nem figyelnek oda arra, hogy milyen forrásokat és weboldalakat látogatnak.
A dolgozóknak az is szokásukká válik, hogy a személyes szolgáltatásokat munkavégzési célokra használják, ami növeli az árnyékinformatika potenciális kockázatát, többek között az érzékeny adatok nyilvánosságra kerülését. Például a dolgozók 42%-a a saját személyes e-mail címét használja munkaügyekhez, 49%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy nőtt az e-mail-használata, mióta otthonról dolgozik. 38%-uk olyan személyes üzenetküldő szolgáltatást használ, amelyet a munkahelyi IT-részleg nem hagyott jóvá, 60%-uk pedig gyakrabban használ chatszolgáltatást az új körülmények között.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!