A legújabb piackutatások szerint kezd magára találni Kínában az Apple, ami azért is fontos, mert az ottani piac is kezd talpra állni a koronavírusjárvány után. Az Apple csak áprilisban 3,9 millió körüli iPhone-t tudott eladni Kínában, ezek 24 százaléka volt az új iPhone SE.
Márciushoz mérten bár 160 százalékkal nőttek az Apple eladásai, éves szinten még mindig 60 százalékos visszaesést jelentenek. A teljes mobilpiac 94 százalékkal teljesített jobban Kínában, mint márciusban, amikor még erősek voltak a korlátozások.
Egyes kereskedők egyébként profitáltak a korlátozásokból, a Tmall például éves szinten 40 százalékkal tudta növelni a forgalmát iPhone-ok terén. Az Apple szolgáltatásaira pedig 1,53 milliárd dollárt költöttek el az emberek Kínában egy hónap alatt, ez márciushoz mérten 7 százalékos plusz. Az elemzők szerint a legérdekesebb az iPhone SE népszerűsége, amely fél hónap alatt az iPhone-eladások 24 százalékát tudta megszerezni.