Az irodai munkát végzők jó eséllyel találkoztak már kisebb-nagyobb, belső e-mailes szőnyegbombázásokkal a cégeknél. A sok dolgozóval rendelkező vállalatoknál gyakori, hogy létezik egy belső használatra kitalált levelezőlista, amelyre a vállalat összes dolgozója, vagy legalábbis egy csoportjuk fel van iratkozva.
A különleges e-mail-címre kiküldött leveleket mindegyik a levelezőlistán lévő személy megkapja. Emiatt ha mondjuk a főnök egy mindenkit érintő tájékoztatást kíván kiküldeni a dolgozóknak, akkor elég egyetlen e-mail-címet megadnia a címzettként, nem kell akár több ezer személyt egyenként felvennie a levelének címzettlistájára.
A megoldás egyetlen hátulütője, hogy ezekre a levelekre sokan szükségtelenül a „válasz mindenkinek" gombbal reagálnak, azaz mindenki megkapja a válaszukat. Egy pont után kezelhetetlenné válhat a helyzet: mindenki postafiókjába brutális mennyiségű irreleváns válasz kezd el áramlani, mindeközben pedig
túlterhelődik a levelezőszerver is.
Ezt angol nyelvterületen e-mail-viharnak nevezik, és még a Microsoft sem immunis ellene: idén januárban egy 11 500 résztvevős, totális katasztrófának titulálható incidens történt a cégnél, százával áramlottak minden résztvevőhöz a kéretlen válaszok.
A probléma megoldása érdekében most egy új funkciót kapott a Exchange Online levelezőszerver: az adminisztrátorok által egyénileg konfigurálható funkcióval limitálható, hogy hányan és mennyi választ küldhetnek egy bizonyos idő leforgása alatt a levelezőlistákra.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!