Mozgalmas időszakot él a Google kevésbé ismert Wing leánycége, a drónos árukiszállítást végző érdekeltség a koronavírus-járvány hatására alig bírja a munkát. Az Ausztráliában, Finnországban, továbbá az Egyesült Államok Virginia államában működő vállalat sajtóreferense az ausztrál Business Insidernek elújságolta, hogy február és március, majd március és április között is megduplázódott a drónnal kiszállított csomagok mennyisége, a szolgáltatásba regisztrált ügyfelek száma pedig újabban havi 350 százalékkal emelkedik.
A szállítási mód hirtelen népszerűsége a társas érintkezések minimalizálásának korában teljesen érthető: a Wing drónjai egyszerűen csak odalebegnek az ügyfél háza elé vagy mögé, leeresztik egy kötélen a csomagját, és már mennek is a következő dobozért.
Sejthetően a Wing nem képes leváltani a postát és a futárcégeket: csak kis súlyú csomagokat tudnak kivinni drónok, ráadásul a hatótávolságuk is erősen limitált. A cég kisebb földrajzi területeket fed le, a vevők például ételeket és italokat rendelhetnek rajta keresztül a helyi vendéglátó egységektől, vagy éppen kisebb áruházi bevásárlások kiszállítását kérhetik.
Cserébe általában tempósan megkapják rendelt termékeket, a Wing jelenlegi rekordja egy 2:47 perces kiszállítás, ez az idő a rendelés leadásától a csomag megérkezéséig értendő.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!