Áttörő kutatást leleplezett le a Facebook Reality Labs a virtuálisan megtartott SIGGRAPH számítógépes grafikai rendezvényen, a kutatói szerint a jövő VR-headsetei a felhasználók fején terpeszkedő monstrumok helyett méretes napszemüvegre hasonlítanak majd. Ezt a klasszikus lencse lecserélése teszi lehetővé: a kutatók holografikus optikát használnak helyette, ami egy vékony filmréteg a szemek és a kijelző között.
A megoldás sajnos önmagában nem elég a kép fókuszba hozásához, így a Facebook mérnökei oda-vissza próbálják pattogtatni a fénysugarakat a kijelző és a filmréteg között, mire azok ténylegesen a viselő szemébe jutnak, ezzel a módszerrel elérhető a szükséges képtisztaság. A cég jelenlegi prototípus szemüvege csak zöld színű képet ad, és ugyan sikerült már kifejleszteni a technológia színes változatát, de sok munka van még a miniatürizálásával.
További probléma a jelenlegi prototípussal, hogy a látószöge csak 90 fok körüli, ami kellemetlenül szűk a klasszikus VR-headsetekéhez képest. Természetesen a fogyasztói piacra kerülés előtt ezen a téren is jelentős előrelépést szeretnének elérni a kutatók.
Egyelőre nem világos, hogy az új elven működő VR-szemüveg mikor kerülhet piacra, de jó eséllyel évekre vagyunk a debütálásától.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!