Két belépőkategóriás termékkel bővítette az okostelefonokba szánt rendszerlapkáinak kínálatát a MediaTek, ráadásul a sajtósai szerint eljött az idő, hogy az alsó árszegmensbe is megérkezzenek a gamernek kikiáltott megoldások. Az új chipjeit használva a mobilgyártók már 100 dollárnál kezdődő telefonokat is képesek lesznek játékosokat célzóként reklámozni.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a Helio G25 és Helio G35 rendszerlapkák megkötésektől mentesen tudnák futtatni az erőforrásigényes mobiljátékokat, de a kérdéses árkategóriában ez nem is várható el. A két rendszerlapka szinte teljesen azonos, nyolc Cortex-A53 magot tartalmazó processzor és PowerVR GE8320 grafikus vezérlő található bennük, bár a maximum órajeleik eltérnek, a Helio G35 esetében magasabbak a frekvenciák.
A gamerség apropóját valójában a termékek HyperEngine névre keresztelt erőforráskezelő megoldása jelenti. A MediaTek sajtósai szerint ez próbálja a hőtermelés és a fogyasztás függvényében kihozni a maximumot a hardverből a játékok futtatása során, javítani a vezeték nélküli adatkapcsolat megbízhatóságát.
További érdemi különbség a két rendszerlapka között, hogy a gyengébbik legfeljebb 1600×720, míg az erősebb akár 2400×1080 pixeles kijelzőket is képes kezelni. Az új Heliókkal szerelt mobilok legfeljebb két hátlapi kamerát (13MP+8MP) kaphatnak, támogatják a gyors LPDDR4x memóriát és eMMC 5.1 háttértárat, a Bluetooth 5.0, WiFi ac és 4G/LTE technológiákat.
A MediaTek szerint az első Helio G25 és Helio G35 rendszerlapkás mobilok a következő hónapokban válnak majd elérhetővé.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!