Döntést hozott az ausztrál versenyügyi és fogyasztóvédelmi hivatal az ország PlayStation Store-ját üzemeltető Sony Europe ellen indított eljárásban. A vállalatnak a jogsértő magatartások megszüntetése mellett 3,5 millió ausztrál dollár, durván 743 millió forint büntetést kell kifizetnie, plusz kénytelen lesz állni az eljárási költség egy részét.
A hatósághoz fordult panaszosok négy problémát hoztak fel. A leggyakoribb gondnak az bizonyult, hogy a Sony nem volt hajlandó pénzvisszatérítést adni a fogyasztók szerint műszakilag hibás játékok után, amennyiben azokat egyszer már letöltötték a gamerek, vagy eltelt 14 nap a megvásárlásuk után.
A fogyasztóvédelem szerint ez illegális, a digitális javakra ugyanazok a törvények vonatkoznak, mint a fizikai termékekre. Semmilyen fejlesztő vagy üzlet sem szabhat önkényes feltételeket és határidőket.
Emellett a hatóság szerint a Sony Europe négy ügyfélnek is valótlanul azt állította, hogy a játékfejlesztőknek jóvá kell hagyniuk a pénzvisszatérítési igényeiket, egy személynek pedig kizárólag a PlayStation Store belső egyenlegén lett volna hajlandó jóváírni a visszatérítést, ami szintén törvénybe ütköző.
Végül a hatóság szerint 2017 októbere és 2019 májusa között a PlayStation Store általános szerződési feltételei arra utaltak, hogy az ÁSZF elfogadásával az ügyfelek lemondanak a termékek minőségével, funkcionalitásával, teljességével, pontosságával vagy teljesítményével kapcsolatos fogyasztói jogaikról.
Ez szintén törvénytelen, az eladók nem mondathatják le a fogyasztókat a jogaikról.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!