A Digitimes Research elemzői szerint a kínai mobilgyártók két számjegyű csökkenésre készülhetnek az idei második félév során is, ami ráadásul még az első féléves eredménynél is rosszabb lehet. Ennek az oka az, hogy a világjárvány elhúzódása mellett gazdasági nehézségek is vannak sok piacon, a fogyasztók pedig másképp költenek, mint eddig. Vagyis ritkábban vesznek új mobilt, és kevésbé hajlandóak 1000+ eurót kiadni azokra.
A négy legnagyobb kínai gyártó, a Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi az eladásai 82,3 százalékát a kínai piacnak köszönhette az exportproblémák miatt. Az elemzők szerint sokan most egyszerűen nem engedhetnek meg maguknak új okostelefont, főleg a mostani árakon.
Bár a második negyedév már 43,3 százalékkal jobb volt, mint az első, éves összehasonlításban 15,2 százalékos csökkenést jelez. A Huawei 2,1 százalékkal tudott javítani, az Oppo és a Vivo kevéssel visszaesett, a Xiaomi viszont 27,1 százalékkal kevesebb mobilt adott el. A kínai gyártók arra számítanak, hogy az 5G miatt minden felpörög a második félév során, az elemzők szerint viszont a gazdasági problémák még rosszabb eredményeket idéznek majd elő.