A többség számára váratlan és kellemetlen meglepetéssel állt elő a Net Applications, bő tizennégy év után befejezi a böngészők piaci részesedésének a kutatását, ezzel együtt pedig az adatok publikálására létrehozott NetMarketShare portálja is búcsúzik. Az utóbbin az idén októberi adatokat fogja utolsóként publikálni, de valamikor a jövőben újraindul majd a webhely, elvileg internetes vásárlási trendekről fog tájékoztatást nyújtani.
A magyarázat szerint NetMarketShare nyugdíjazásának oka, hogy a Google hamarosan teljesen be fogja fejezni a böngészők egyik fontos leíróinformációjának a használatát. Az ősidők óta elérhető user agent karakterláncból a meglátogatott webhelyek képesek megmondani a látogatók operációs rendszerének és böngészőjének a típusát, ám a Google szerint ezt széles körben használják a netezőket követni próbáló reklámcégek az ujjlenyomatozáshoz, így a magánszféra védelme érdekében lecseréli egy sokkal kevésbé informatív alternatívára.
A Google megoldása a Net Applications szerint nem teszi lehetővé a böngészők piaci részesedésének racionális mértékben pontos követését, így a cég a törölköző bedobása mellett döntött. Egyelőre nem világos, hogy a rivális statisztikai szolgáltatások mit lépnek a Chrome változtatására, de feltehetően azok sem lesznek képesek mit kezdeni a kialakult helyzettel, főleg hogy januárban a Mozilla és a Microsoft is jelezték a Google ötletének támogatását, a Safari használatban lévő verzióit pedig már jó ideje szintén nehéz követni.
A közeljövőben az a hallatlan helyzet áll majd elő, hogy nem lesz többé megbízható adat a böngészők piaci részesedéséről.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!