A közismert fogyasztóelektronikai cégek jókora része a mai napig klasszikus terjesztési hálózatot vesz igénybe a termékei értékesítéséhez, azaz fizikai boltokon és online kereskedőkön keresztül adják el a portékáikat. Ettől függetlenül az igényekre és lehetőségekre reagálva egyre gyakrabban fordul elő, hogy a status quót felborítva közvetlen értékesítésbe kezdenek, saját üzleteken és webshopon keresztül kezdik kiszolgálni az ügyfeleket.
Az alapvetően is egyre rosszabb helyzetben lévő játékboltokat felingerelve a Sony játékkonzolos üzletága tavaly saját webshopot indított az USA-ban: a PlayStation Directben a vevők közvetlenül a cégtől rendelhetnek játékkonzolokat és hardveres kiegészítőket, plusz játékok bolti dobozos kiadásai is találhatóak az áruházának repertoárjában.
A jelek szerint a belátható jövőben a vállalat Európában is elindítja a PlayStation Directet, egy jelenleg is aktív álláshirdetésben üzletágvezetőt keres a Vén Kontinensen való terjeszkedéshez, londoni munkavégzéssel. A fogyasztók számára túlságosan érdekes információk nincsenek a hirdetésben, azaz például a webshoppal első körben célba venni kívánt országok köre sem derül ki belőle.
A PlayStation Direct európai indulása persze nem fog egyik pillanatról a másikra óriási változást hozni a playstationös gamerek életébe, hiszen ebben sem kapják majd meg olcsóbban a termékeket, mint a megszokott forgalmazóknál. A lépés inkább a Sony számára fontos, hiszen a közvetlen értékesítés miatt nagyobb profittal lehet képes eladni a termékeit, a megszokott viszonteladók pedig bosszankodhatnak a további konkurencia színre lépése miatt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!