Az operatív törzs hivatalos ajánlásaiban is az szerepel, hogy ha esetleg a koronavírus tüneteit észlelnénk magunkon, semmiképp ne személyesen keressük fel a háziorvost, hanem telefonon vegyük fel a kapcsolatot. Nem csoda, hogy a jelenlegi körülmények között az egészségügyi dolgozókat is védeni kell, hiszen a vírus rájuk is ugyanolyan veszélyes.
Kínában ezért hamar elterejdt, hogy például az egyik legnépszerűbb kommunikációs platformon, a WeChaten keresztül konzultáltak az emberek az orvosukkal, és panaszolták el tüneteiket..
A korlátozások hamar eltérték az edzőtermeket is, azonban a leleményes vállalkozások nem ültek karba tett kézzel, hanem elkezdték az internetre vinni edzésprogramjukat, és akár előre felvett, akár élőben közvetített tornákat tartottak. Magyarországon is több népszerű edzőterem kezdett hasonlóba az elmúlt napokban, és egyelőre úgy látszik, hogy akár még egy pozitív hozadéka is lehet ennek az egésznek: így olyanok is részt tudnak venni az edzésben, akiknek egyébként nem lenne ideje eljárni egy potenciálisan távolabb lévő terembe.
Amint betiltották az általános- és középiskolákat, a kínai vállalatok gyorsan reagáltak, és a már meglévő, vagy esetleg újonnan kifejlesztett platformjaikkal számos lehetőséget kínáltak arra, hogy az osztálytermek átköltözhessenek az internetre. Ez pedig megalapozhatja a jövőbeni teljesen digitális oktatást,
ami egyébként is hasznos lehet, de főleg akkor, ha mégegyszer szembe kell néznünk egy hasonló, világméretű járvánnyal.
Magyarországon sem szűnt meg a közoktatás, hanem pusztán átköltözött az online térbe, a szakemberek, a tanárok, a szülők és a diákok pedig a már meglévő eszközök mellé közös ötleteléssel hoznak be új platformokat, akár olyanokat, amiket a gyerekek egyébként is használnak az online kommunikációra - például a jellemzően videójátékokhoz használt Discordot, ami lehetőséget ad hangos és videós beszélgetésre is.
Miután Kínában nagyon komollyá vált a karantén, és kijárási tilalmat vezettek be, értrelemszerűen a mozik sem tudtak tovább működni, így az ország nagyobb filmstúdió közvetlenül a videós platformokkal állapodtak meg, és nem a moziban, hanem az interneten tartották meg új filmjeik premierjét. És habár egyelőre a nyugati nagy filmstúdiók inkább halasztják a premierek dátumát, könnyen lehet, hogy ez hamarosan megváltozik.
Hollywood egyik legnagyobb filmstúdiója, a Universal Pictures például bejelentette, hogy három új filmje is elérhető válik az interneten ugyanazon a napon, amikor a mozis premier is lezajlik.
Már, ha egyáltalán akkor még lehet majd moziba az Egyesült Államokban. Mindenesetre azért némi nyerészkedés megfigyelhető: a stúdió 20 dollárért cserébe mindössze eg 48 órás kölcsönzési periódust kínál, ami a felhasználók szempontjából nem egy kiemelkedően jó ajánlat, de lehet, hogy ezen nem sokan fognak gondolkozni, amikor nem lesz más lehetőség.
Miután egyre kevesebben hagyhatták el, vagy egyáltalán akartál elhagyni az otthonukat, számos leleményes áruház meglátta a lehetőséget abban, hogy kicsit átalakítva folytassák az internetes rendelés kiszállítását. Egészen konkrétan azt csinálták, hogy a megrendelt árut (főként élelmiszert) a futár elvitte egy kijelölt pontra, majd szépen ott hagyta, ahonnan aztán a vásárló felvehette azt, így egyik fél sem került közvetlen kapcsolatba a másikkal.
Ezt a módszert aztán egyre több online kereskedés vette át.
Szintén érdekes, hogy az ingatlankereskedők is nagyon kreatívvá váltak, és mivel a potenciális vevők kénytelenek voltak otthon maradni, elkezdték virtuális valóságos rendszereken keresztül bemutatni nekik az eladó házakat, lakásokat. Az ingatlanpiaci szakértők szerint egyébként is benne volt a levegőben, hogy a virtuális valóság előbb-utóbb komoly szerepet kaphat a házak értékesítésében, és úgy látszik, hogy a koronavírus kicsit meggyorsította ezt a folyamatot.
Ha már filmezéssel vagy házak nézegetésével nem tudjuk elütni az időt, marad a videójáték, amire természetesen Kínában is mindenki rácuppant, még a szokásosnál is jobban. De ezzel nincsenek egyedül, ugyanezt tapasztalták Olaszországban is: az ország egyik legnagyobb internetszolgáltatója, a Telecom Itala vezérigazgatója, Luigi Gubitosi elmondta,
hogy az utóbbi napokban több mint 70%-kal nőtt a forgalom a hálózatukon, aminek a jelentős részét olyan online játékok termelték ki, mint a Call of Duty és a Fortnite.
Azt pedig már meg sem említjük, hogy a Plague Inc. nevű stratégiai játék, amiben egy vírust "menedzselve" kell megfertőznünk a világot, minden korábbi rekordot megdöntött, nem utolsó sorban azért, mert a kétségbeesett emberek ezzel próbálták modellezni, hogy mire is számíthatnak a vírus terjedésével kapcsolatban.