Az oldal ötletgazdái fiatal erdélyi IT-szakemberek, Vigh Ferenc és Madaras László, akik nem titkolt módon a meglévő Q&A típusú oldalak, például a gyakorikérdések.hu minőségi konkurenciáját szeretnék megépíteni. Az ötlet a következő: adjunk hasznos választ a kérdezőnek például úgy, hogy szakértőket vonunk be a válaszadásba.
A Quanswer egy olyan portál, ahol bárki kérdezhet bármilyen témában. Abban különbözik a többi kérdezz-felelek oldaltól, hogy itt minősített felhasználók is válaszolhatnak a kérdésekre, akiknek a hozzáértését az oldal ellenőrzi,
így a „trollkodás" helyett valódi segítséget kaphatnak a kérdezők.
Vigh Ferenc és Madaras László hisznek abban, hogy fontos és értékes egy alternatív platform létrehozása a szokásos kérdezős oldalakkal szemben. Ezért alkották meg a több nyelven is működő Quanswer közösségi oldalt, ami a lehető leggyorsabb és legpontosabb válaszok megadására törekszik, úgy, hogy minősített válaszadókat toboroz, azaz megpróbálja összekapcsolni a témában járatos szakértőket és a kérdésfeltevőket.
Alapvetően bárki kérdezhet és bárki válaszolhat a kérdésekre,
de a rendszer mindig jelzi, hogy az adott információ egy átlagos, vagy egy minősített felhasználótól származik, akinek a hozzáértése már bizonyított. Bárki regisztrálhat és kérdezhet, aki pedig minősített felhasználó szeretne lenni, azt a portál üzemeltetői megkéri, hogy igazolja szakmai jártasságát az adott területen. Olyan embereket keresnek, akik szívesen segítenek és válaszolnak a kérdésekre. Cserébe a minősített felhasználók publicitást kapnak, ami segít a szakértői énmárkájuk kiépítésében, illetve megerősítésében.
Nagy segítség lehet a vállalkozók, oktatók, magántanárok számára is, hiszen ha valaki már segítséget kapott egy szakértőtől, valószínűbb, hogy hozzá fordul akkor is, amikor jobban el szeretne merülni az adott témában.
Az oldal több módon is megkönnyíti a válaszadók dolgát: az egyik, hogy képeket is lehet feltölteni, így vége a „láttam egy barna madarat, nem tudjátok, mi lehet az?" jellegű, nehezen megválaszolható rejtvényeknek. A másik, hogy a kérdéseket fel lehet címkézni, sőt, a rendszer automatikusan is felajánlja a leglogikusabb címkéket, a válaszadók pedig értesítést kapnak arról, ha a témájukba vágó kérdés érkezik.