Újabb bevételszerzési lehetőség nyilvános tesztelésébe kezdett a YouTube, az elképzelés szerint közvetítőként segítene megvásárolni a videókban látható termékeket a nézőknek. Jelenleg úgy működik a funkció, hogy tesztben résztvevő videósok manuálisan különböző termékeket rendelhetnek hozzá a mozgóképeikhez, a videóik jobb felső sarkában pedig megjelenik egy bevásárlószatyros ikon.
Az ikonra kattintva a nézők láthatják egy listában az adott videóhoz rendelt termékeket, megtekinthetik az adatlapjaikat, továbbá a termékekről készült további YouTube-videók is a rendelkezésükre állnak. Jelenleg nem világos, hogy a vásárlási folyamat pontosan hogyan működik, azaz mennyiben segíti a YouTube a tényleges rendelést és fizetést, továbbá az eladások után járó jutalék hogyan oszlik meg a videomegosztó és a youtuberek között.
A lépés nem meglepő a vállalat részéről, például az észak-amerikai youtuberek jókora része helyez el a videóikban látott holmikra mutató amazonos linkeket, az ezeken keresztül eladott termékek után pedig kapnak egy pici jutalékot a vételi árból. Ez a koncepció tetszett meg a YouTube-nak: maga is beékelődne a vevők és az eladók közé, hogy lecsippentsen egy kis pluszpénzt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!