A neves gyártóktól érkező otthoni biztonsági rendszerek a magánszféra védelme szempontjából masszívan biztonságosabbak a noname gyártók feltűnően olcsó megoldásainál, azonban a márkás termékekkel is akadhatnak problémák. Hétfőn az Eufy ügyfeleinek kis tábora járt pórul, egy félresikerült szerveroldali szoftverfrissítés miatt úgy két órán át idegenek kukkolhatták őket élőben a biztonsági kameráikon keresztül, továbbá a rendszereik által mentett videókhoz is hozzáfértek.
Az Eufy szerint a biztonsági incidens a felhasználóinak 0,001 százalékát érintette, a kiszolgált országok közül az Egyesült Államokban, Új-Zélandon, Ausztráliában, Kubában, Mexikóban, Brazíliában és Argentínában élők eshettek áldozatul. A vállalat minden ténylegesen érintett ügyfelét értesíteni fogja az esetről, elnézést kért a hibáért, és lépéseket kíván tenni, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ilyen.
Ezzel persze nem feltétlenül tudja majd elsimítani az ügyet az olyan ügyfeleinél, akik az incidens alatt nem értették, hogy miért jönnek furcsa hangok a kétirányú hangkommunikációt lehetővé tevő biztonsági kameráikból; egy idegen épp a fejét vakarva kukkolta őket élőben.
Szintén nem túlságosan bizalomgerjesztő módon az Eufy azt ajánlja a felhasználóknak, hogy indítsák újra a kameráikat, továbbá jelentkezzenek be újból a mobilappjába.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!