A Counterpoint Research adatai alapján a HMD Global idén január és március között 2 millió Nokia okostelefont szállított le – emlékeztet a NokiaMob. Ez éves szinten igazából előrelépés (a tavalyi első negyedéves mérleg 1,7 millió volt), továbbra sem számítanak ugyanakkor túl népszerűnek a Nokia készülékek.
Az elemzők szerint hatalmas lejtőre került Indiában a márka, az utóbbi két negyedév 38,5 és 17 százalékos csökkenéseket mutatott a régióban. A Nokia igazából csak Afrikában és Európa egyes piacain számít erősnek.
A HMD Global az okostelefonokon túl 11 millió butatelefont is leszállított az első negyedév során. A kategóriában a világ harmadik legnagyobb gyártójának számít.
Globális szinten azonban már csak a 18. az okostelefonok-márkák rangsorában a Nokia, és a szakértők szerint nem sok esélye van, hogy felvegye a kesztyűt a piac meghatározó szereplőivel: a szektor a Samsung, az Apple, a Xiaomi, az Oppo és a Vivo uralják.