A Microsoft közölte, hogy a március 31-én lezárult üzleti negyedévben a játékokhoz kapcsolódó bevételek 50%-kal emelkedtek éves összehasonlításban. A legnagyobbat természetesen a hardveres értékesítések nőttek, mintegy 232%-kal a tavalyi év hasonló időszakához képest, ami nem meglepő, hiszen tavaly ilyenkor már mindenki az ősszel megjelenő új Xbox Series X és Series S konzolok megjelenését várta, az előző generációból viszonylag kevesen vásároltak.
A Microsoft egyértelművé tette, hogy mind a Series X-re, mind pedig a Series S-re messze nagyobb a kereslet, mint amit ki tudnak elégíteni, és talán júniusra normalizálódhat annyira a helyzet, hogy nem kell heteket várni egy-egy megrendelt gépre.
A különböző értékesített tartalmakból, szolgáltatásokból és előfizetésekből származó bevétel 34%-kal emelkedett éves összehasonlításban, és itt a vállalat külön kiemelte, hogy a világszerte elképesztően népszerű Minecraft még mindig nagyon erős: konkrétan az elmúlt negyedévben havi szinten 140 millió aktív felhasználója volt, a piactéren értékesített tartalmakból pedig 350 millió dollárt kerestek azok készítői.
Míg a Microsoft már évek óta nem közöl pontos darabszámokat az eladott konzolokról, addig a Sony teljesen konkrétan megmondta, hogy március 31-ig 7,8 millió PS5-öt adott el. Ezzel PlayStation történetének legjobb hónapjain vannak túl, az előző generációs PS4-ből ugyanennyi idő alatt 7,6 milliót tudtak értékesíteni.
A PS5 továbbra is hiánycikk világszerte, és a Sony pénzügyi igazgatója, Hiroki Totoki kerek-perec közölte, hogy ezen valószínűleg nem is tudnak segíteni a közeli jövőben.
Habár a vezető szerint vannak eszközök a Sony kezében, melyek némileg segíthetnek, mégsem lehet számítani a készletek drasztikus növekedésére. Jelenleg azt tűzték ki célul, hogy az év végére túlszárnyalják a 14,8 millió eladott példányszámot, amivel felülmúlnák a PS4 hasonló időszakban nyújtott teljesítményét.
Ami teljes üzleti évre vonatkozó számokat illeti, a Sony nem panaszkodhat. Összesen 338 millió játékot értékesítettek, amiből 58,4 millió saját gyártású volt, a PlayStation Network pedig 47,6 millió előfizetőt tudhat magáénak. Mindez azt jelenti, hogy a vállalat játékokkal foglalkozó részlege 24,8 milliárd dolláros forgalommal zárt.
A Sony közölte,hogy a pénzügyi eredménybe némileg beleette magát, hogy a PS5-öt egyébként a gyártási költségeinél olcsóbban értékesítik, ami egyébként jellemző egy új konzol megjelenésekor: a cél a minél nagyobb játékosbázis minél hamarabbi kialakítása, hogy aztán az eladott játékokból és előfizetésekből tegyen szert haszonra a vállalat.
A PlayStation egyik legnagyobb ütőkártyáját a Sony saját tulajdonú játékfejlesztő stúdiói jelentik, amik olyan sikercímeket készítenek, mint az Uncharted, a The Last of Us, a God of War, a Gran Turismo, vagy éppen a Horizon: Zero Dawn.
Nem csoda, hogy ezen a területen tovább szeretne erősíteni a vállalat, és idén további 183 millió dollárral növeli meg ennek a területnek a költségvetését.
Ezen kívül a külsős partnerekkel kialakított kapcsolatokra is több pénzt szán majd a Sony: ennek az egyik első jele, hogy a japánok finanszírozzák az Assassin's Creed egyik alkotója, a Ubisoft-veterán Jade Raymond új fejlesztőstúdiójának első játékát.