A hirdetőcégek körében kiváltott óriási tiltakozás ellenére a néhány hete elérhetővé vált iOS 14.5-től kezdve az Apple mobileszközeivel rendelkezők letilthatják az alkalmazások közti követésüket, ezzel jelentősen növelve a hétköznapi mobilhasználat során a magánszférájuk védelmét.
A Bloomberg beszámolója alapján hosszas tipródást követően most a Google is úgy döntött, hogy hajlandó az Apple nyomdokaiba lépni, és az idei év végétől hullámokban elkezdi elérhetővé tenni a követés letiltását a Google Play-szolgáltatások keretrendszeren keresztül. Ez alapján valahol a Google-alkalmazásban lesz a beállítási lehetőség.
A két cég megvalósítása között viszont jelentős eltérésre lehet számítani: a Google esetében alapértelmezetten aktív lesz az egyedi hirdetési azonosító appokkal való megosztása, a letiltásakor pedig univerzálisan semelyik app sem érheti majd el az információt. Ezzel szemben az iOS-ben lehetőség van a szelektivitásra, így a felhasználók például dönthetnek úgy, hogy az ételrendelő appnak megengedik a követést, míg a Facebook appjának nem.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!