A Counterpoint Research jelentése szerint az idei első negyedév során még tovább nőtt az Apple meghatározó szerepe a táblagépek piacán. Éves szinten 53 százalékos növekedést produkált a szektorban a gyártó, így már a piac 37 százaléka van a kezében a tavaly ilyenkori 30 helyett.
2020-ban jelentősen csökkent a verseny a tabletpiacon, amit mostanra gyakorlatilag az Apple és a Samsung uralnak és határoznak meg. Az elemzők szerint mindkettő agresszív módon dobott piacra és reklámozott új modelleket, míg a többi gyártó vagy leépítéseket hajtott végre vagy kiszállt a tabletpiacról.
A Huawei jelentős visszaesést szenvedett el, lassan erről a piacról is eltűnik. A Lenovo és az Amazon 9 százalékos részesedéssel rendelkeznek, a többi gyártó már csak a 20 százalékot kitevő gyűjtőkategóriába fért be (amelynek részesedése szintén jelentősen csökkent).
Az elemzők szerint az iPad-eladások 56 százalékát az alap, olcsó iPadek teszik ki, a legsikeresebb az iPad 8 és az iPad Air 4 volt.