Csütörtökön bemutatkozott a Facebook és a Ray-Ban márka közösen fejlesztett okosszemüvege, a Ray-Ban Stories részben a beépített hardverek helyigényének köszönhetően Wayfarer-stílusú keretet kapott. A korábbi okosszemüvegek javától eltérően a Stories megszokott benyomást hatást kelt, a viselőit nem fogják kétszáz méterről úgy kiszúrni, mint annak idején a Google Glass-t hordókat.
Az okosszemüveg elejére rögtön kettő darab 5 MP-es kamera került, ezekkel fotók és videók egyaránt készíthetőek, a beépített háttértára olyan 500 fotó vagy három tucat 30 másodperces videóklip tárolására képes. A magánszféra védelme érdekében fotózáskor és videózáskor LED-es fények gyulladnak ki a kameraszenzorok körül. A rögzítés elindítása a szemüveg oldalán lévő nyomógombbal, továbbá hangutasítások kiadásával lehetséges.
A Ray-Ban Stories sztereó hangszórópárral is rendelkezik, headset és külső hangszóró módjára is használható, ilyen esetekben persze telefont kell párosítani hozzá. A Facebook szerint a kütyü akkuja időszakos használat mellett 6 órán át bírja egy töltéssel, a tokja vezeték nélküli töltőállomásként működik, a benne eltárolható energiával háromszor tölthető újra az okosszemüveg akkuja. Magának a toknak a töltése USB-kábelen keresztül oldható meg.
Az okosszemüveg elméletileg már rendelhető Ausztráliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Kanadában, és Olaszországban. Az USA-ban 299 dollárba, nettó 89 ezer forintba kerül.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!