Sosem volt titok a videójáték-iparban uralkodó túlórakultúra, a játékaik megjelenése előtti hónapokban a fejlesztők heti 6-7 napos és 12+ órás hajrákban próbálják elfogadható állapotba hozni a termékeiket. Ennél sajnos sokkal rosszabb helyzetek is vannak, egyes különösen nagy bajban lévő projekteknél sokkal korábban megkezdődhet az eszement kapkodás.
Természetesen ez emberileg nem tolerálható sokáig, rengeteg fejlesztő hagyja el az elfogadhatatlan hajrázások miatt a pályát, plusz az óriási munkaterhelésben rövid idő alatt mindenki kiég, így hiába az őrületes mennyiségű munkaóra, mikor a munkavégzés tényleges hatékonysága a nulla felé konvergál.
A többek közt a Deus Ex rebootjaiért, a Shadow of the Tomb Raiderért, továbbá a Marvel's Guardians of the Galaxy-ért is felelt Eidos-Montréal most radikális lépést jelentett be, minden dolgozója számára négynaposra, hétfőtől csütörtökig tartóra csökkenti a munkahetet. Ennek megfelelően heti 40 helyett 32 munkaóra lesz, ám a fizetéseket nem vágja emiatt vissza a játékfejlesztő.
Reményei szerint a mostani lépés az előnyére válik: egészségesebb, kreatívabb, fenntarthatóbb, így végső soron eredményesebben működő munkakörnyezetet tud majd biztosítani.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!