A Steam Deck kézikonzol megjelenésével végre eljöhet a Linuxon való videójátékozás aranykora, még ha a termékek oroszlánrésze nem is natívan, hanem emuláció segítségével fut a jól álcázott PC-n. Ez pusztán azért is jó hír, mert a linuxos gamer közösség már régóta jobb törődést érdemelne; amilyen kevesen vannak, annyira kellemes ügyfelek.
Erre most a Kodera Software indie játékfejlesztő hozott egy remek példát, a linuxos játékosok aránytalanul nagy szerepet játszottak a korai hozzáférésben lévő ΔV: Rings of Saturn című űrbányászati szimulátorának fejlesztésében. Állítása szerint eddig 12 ezer példányt értékesített belőle, amelyből olyan 700 landolt linuxosoknál, azaz a teljes vásárlói bázison belül 5,8% a részesedésük.
A fejlesztő eddig 1040 hibajelentést kapott a játékosoktól, amelyből körülbelül 400 jött a linuxosoktól, a bejelentett bugok 38 százalékát ők hozták a fejlesztő tudomására. Átlagolva úgy jön ki a matek, hogy a teljes vásárlói bázison belül 11,5 vevőnként, míg a linuxosok körében 1,75 vevőnként érkezett egy jelentés. További érdekesség, hogy a linuxosok által beküldött hibajelentések kimagasló minőségűek, a bennük leírtak alapján nagy arányban sikerült reprodukálni és megoldani a hibákat.
A linuxosok által beküldött hibák közül csak három darab volt specifikus a platformjukhoz, az összes többi a játék macOS és Windows rendszerű buildjeit is érintette. Egyes szuper rejtélyes gondok esetében előfordult, hogy a fejlesztőnek sikerült a Discordon felhajtania a bejelentőket, majd gyorsan dolgozva újabb és újabb javításokat küldött nekik, így sikerült végül megtalálnia a problémák okait.
A fejlesztő szerint számára abszolút megérte támogatni a Linuxot, azonban nem a pár százaléknyi plusz kópia eladása miatt, hanem mert a közössége óriási segítséget nyújtott a játékban lévő bugok megtalálásában és javításában.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!