Világelsőséget követelt magának az indie Shin'en Multimedia, a német játékfejlesztő tavaly megjelent The Touryst című játéka a legújabb patch telepítését követően 8K felbontásban és 60 FPS sebességgel fut a PlayStation 5 konzolon.
Egyelőre viszont van némi csalás, a Sony új konzolja ugyanis szoftveresen még nem támogatja a HDMI 2.1 kimenetén keresztül a 7680×4320 pixeles felbontású kép kiadását. Ennek megfelelően a játék ugyan tényleg 8K felbontásban állítja elő a képkockákat, azonban az ugyanilyen felbontású kijelzőre való kiküldésekor is kénytelen leskálázni azokat 4K (3840×2160 pixel) felbontásúra.
A problémát egy jövőbeli szoftverfrissítéssel orvosolja majd a Sony, eddig nem volt előkelő helyen a PS5 még lefejlesztésre váró funkcióinak listáján a 8K felbontású videókimenet tényleges támogatása: egyrészt alig vannak még efféle tévék a piacon, másrészt pedig a játékok döntő többsége esetében teljesítménybeli okból szóba sem jöhet az orbitális felbontás használata, még a 4K megcélzása esetén is rendszeresen különféle trükközésekre kényszerülnek a fejlesztők.
A rivális Xbox Series X konzolon a The Touryst legújabb változata „csak" 6K felbontásban (5760×3240 pixel) renderel, a végső képet pedig szintén 4K-ra skálázva küldi ki a megjelenítőre.
A leskálázás ellenére a rendkívül magas belső felbontásokon való renderelésnek van előnye, élesebb lesz tőle a játék képe.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!