Már nem divat az okoskarkötő, csak az okosóra
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/gp_K5vHhRvMi4Y-LLqCEzz6rYJu6ZEk4drKmF5Lrv2o/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2I4ZTI0YmU4ZDhkNjQ2YjM5YjRhMjE1NjdiNGU0MTg4.webp)
Folyamatosan növekszik a viselhető eszközök piaca, azonban a kategórián belül érezhető változások történnek. A Canalys elemzőcég adatai is azt mutatják, hogy az utóbbi időben az okoskarkötők már nem olyan keresettek, az okosórák viszont annál inkább.
A második negyedév összesen 5,6 százalékos növekedést hozott, miközben az okoskarkötők eladásai 23,8 százalékot zuhantak. A csökkenést felülírta azonban, hogy az okosórák eladásai 37,9 százalékkal emelkedtek éves szinten, a globális eladások 62 százalékát kitéve.
Az okosórákat nézve az Apple továbbra is piacvezető 31,1 százalékos részesedéssel és éves 29,4 százalékos növekedéssel. A Huawei és a Garmin 9 és 7,6 százalékon állnak.
A teljes viselhető eszközpiacot nézve a Mi Band 6 miatt már a Xiaomi a piacvezető, 19,6 százalékos összesítéssel, éves 2,6 százalékos növekedéssel. Az Apple 29,4 százalékos növekedés mellett 19,3 százalékon áll, a Huawei 53,9 százalékos zuhanás után még a harmadik.