Néhány nappal ezelőtt fősodratú médiában is figyelmet kaptak a panaszok, hogy a novemberben piacra dobott PlayStation 5 gamepadje egyeseknél máris sodródást (drifting) produkál, ennek során nyugalmi állapotban hibásan mozgásokat érzékelnek az analóg karok. Az USA-ban egy csoportos perekre szakosodott ügyvédi iroda máris vizsgálja, hogy érdemes-e pert indítani emiatt a Sony ellen.
A közismert iFixit YouTube-csatorna az ügy kapcsán szétszedte a DualSense gamepadet, hogy megvizsgálja a problémás komponenst. Mint kiderült, a Sony ugyanazt a potenciométert használja benne, mint ami a PlayStation 4 gyári gamepadjében, továbbá a Microsoft és a Nintendo újabb kontrollereiben is van; az utóbbi két céget perlik is az USA-ban a sodródási problémák miatt.
Az iFixit szakértője szerint a DualSense-ben használt komponensnek több régóta ismert tervezési hibája is van, ezek megoldásával erősen csökkenthető lenne az idő előtti meghibásodások mennyisége.
További érdekesség, hogy a potenciométer gyártója sem titkolja a termék aránylag limitáltnak mondható életciklusát, az iFixit gyári adatokon alapuló becslése szerint komolyabb használat esetén még papíron is csak olyan 400 óra játékot bír ki.
Ha valaki átlagosan napi egy órát játszik, akkor is bő egy év után problémákat kezdhet tapasztalni az analóg karok működésében.
Az olcsó gamepadek esetében ez nem meglepő, azonban egy 22 ezer forintos prémium modelltől jogosan várhatnak többet a vevők. További probléma a DualSense gamepaddel, hogy kicserélni sem gyors vagy egyszerű a meghibásodott potenciométereit, ami gazdaságtalanná teheti a garanciális időn túli szervizelését.
A mostani információknak jó eséllyel örülnek a Sony perbe fogásán gondolkodó ügyvédek, a fényükben kezd kikristályosodni, hogy mit és hogyan lehet számon kérni a gyártón.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!