A múlt héten kiadott iOS 14.5-tel élesedett az Apple mobileszközein az App Tracking Transparency funkció, így mostantól a fejlesztőknek specifikusan engedélyt kell kérniük arra, hogy követhessék a felhasználók alkalmazások közti tevékenységeit. A megoldás egyik legnagyobb kritikusa a Facebook, hiszen a közösségi hálózat nagy mértékben támaszkodik a felhasználók szemei elől többnyire rejtve maradó követési módra a relevánsabbnak ítélt tartalmak és reklámok megjelenítése céljából.
Az Apple új rendszerében a cégek lehetőséget kaptak arra, hogy az appok közti követés igénylésekor elmagyarázzák a mobilozóknak, hogy miért szeretnék megkapni az erre vonatkozó engedélyt. Természetesen a Facebook is kénytelen volt most bevezetni a képernyőt, három indokot hozott fel az engedély megadása mellett:
A három érv közül a középső váltott ki sokakból ellenérzést, hiszen a vállalat nem túlságosan burkoltan azzal fenyegetőzik, hogy akár fizetőssé is válhat a Facebook és az Instagram, amennyiben a felhasználók nem segítik ki Mark Zuckerbeg cégét a magánszférájuk feladásával.
Ez hiteltelen viselkedésnek hat egy olyan cégtől, amely a 2020-as évben nagyjából 25 729 milliárd forint bevételt 8723 milliárd forint adózott eredményt tudott felmutatni, még ha az előzetes felmérések szerint az iOS-es felhasználók kétharmada valóban el is utasítja az engedély megadását.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!