Bár sem az amerikai, sem az indiai hatóságok nem nézik igazán jó szemmel a TikTok működését, és más régiókban is van, hogy vizsgálódnak a cég ellen; a platform a kritikák ellenére szárnyal.
Nemrég derült ki, hogy immáron több mint 1 milliárd havi szinten aktív felhasználóval rendelkezik. Az adatgyűjtési gyakorlatai miatt az amerikai kormány korábban nehéz helyzetbe hozta a platformot, tiltást is kilátásba helyeztek, ha nem állapodnak meg egy amerikai céggel az amerikai működésről. Az utóbbi hónapokban azonban mindez semmissé vált.
Érdekesség, hogy ezt a mérföldkövet az Instagram még 2018 nyarán érte el, és bár továbbra is tartaná vezető szerepét a közösségi appok között, a TikTok felemelkedése az Instagramot és a YouTube-ot nehéz helyzetbe hozta. Előbbi a Reels, utóbbi a Shorts formájában próbálta másolni a rövid videós ötletet. Júliusban az Instagramért felelős Adam Mosseri ki is jelentette, hogy a TikTok nagy ellenféllé vált, nekik pedig fotómegosztóból át kell alakulniuk, és kiszolgálniuk a tartalomgyártókat, a videós közösséget, az online vásárlást és az üzenetküldési feladatokat.