Az elmúlt években trükközésbe bonyolódott az AMD és az NVIDIA, a játékok képkockasebességének javítása céljából olyan felskálázási megoldásokkal álltak elő, amelyekkel feltűnő képminőségbeli romlás nélkül a beállítottnál alacsonyabb felbontásban renderelhető a grafikájuk.
A trükközés csúcsát a gépi tanulást használó, ám cserébe csak az NVIDIA GeForce RTX kártyákon elérhető DLSS jelenti, míg az AMD által nemrég elérhetővé tett FidelityFX Super Resolution (FSR) a picit gyengébb képminőségért cserébe Radeon, GeForce, továbbá Intel-féle videóvezérlők széles táborán használható. A DLSS és az FSR közös hátránya, hogy a játékfejlesztőknek specifikusan támogatniuk kell az eljárásokat.
A hírek szerint a januári CES keretében a Radeon RX 6400 és Radeon RX 6500 XT leleplezése mellett az AMD bemutathatja a probléma megoldását. A Radeon Super Resolution funkció mindegyik exkluzív teljes képernyős módot támogató játékban elérhetővé teheti az FSR-t, a Radeon RX 5000 / 6000 kártyák tulajdonosai a grafikus meghajtóban aktiválhatják majd.
A lehetőség nem teljes újdonság, a Radeon Sofware kezelőprogram Beállítások → Kijelző oldalán már évek óta elérhető a GPU méretezés (GPU scaling). Ezt bekapcsolva drámaian javítható a képminőség az olyan helyzetekben, mikor a kijelző natív felbontásánál alacsonyabb felbontásban renderelnek a játékok, azaz mondjuk egy 1920×1080 pixeles panelen 1280×720 pixeles képet kell megjeleníteni.
A problémát az jelenti, hogy a monitorok jókora része csapnivaló munkát végez az alacsonyabb felbontású képkockák kijelzőn való „széthúzásakor", ám a GPU skálázás átveszi tőlük a feladatot, így a panelekre már natív felbontásban mennek ki a képkockák.
A Radeon Super Resolution feltehetően a GPU skálázás továbbfejlesztett verziója.
A témánál tartva valószínűleg sokan nem tudják, de a GPU skálázás az NVIDIA Control Panelben és az Intel Graphics Command Centerben is bekapcsolható.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!