A Facebook még 2020 nyarán indította el a Subscriptionst, hogy a tartalomgyártók több pénzt kereshessenek a közösségeik támogatása révén, fizetős követések formájában. Ezt az üzleti modellt most az Instagramra is átviszik, hogy az influenszerek még nagyobb bevételhez jussanak.
Az ötlet szerint a tartalomgyártók a platformon még mélyebb kapcsolatba kerülhetnek a követőikkel, és növelhetik a havi bevételeiket úgy, hogy a fizetős követőknek exkluzív tartalmakat és juttatásokat biztosítanak. Élő közvetítések, sztorik vagy kitűzők lehetnek ezek.
Eleinte csak néhány amerikai hírességnél aktiválják a funkciót, többek között náluk: @alanchikinchow, @sedona._, @alizakelly, @kelseylynncook, @elliottnorris, @jordanchiles, @jackjerry, @bunnymichael, @donalleniii, @lonnieiiv. A következő hónapok során még több tartalomgyártónál teszik elérhetővé a lehetőséget, feltehetően később Amerikán kívül is. A követés havi árát maguk határozhatják majd meg, 2023-ig nem von le díjakat az összegekből az Instagram.