Látszólag egyre több játékipari szereplő kezdi megérteni, hogy a gamerek javánál menthetetlenné vált a digitális gyűjthető tárgyak eladására és továbbértékesítésére bevezetni kívánt NFT megítélése. Pár napja a legnagyobb szószóló Ubisoft gigászi negatív visszhangot kapott a sajtótól és a játékosoktól, miután az NFT bevezetéséért felelős vezetője előállt a mostanra éppen elégszer hallott „csak nem értik még a gamerek, hogy milyen jó lesz ez nekik" narratívával.
Emellett Nicolas Pouard ugyan ténylegesen magyarázatot adott rá, hogy mire való a videójátékok kontextusában az NFT, de még a média oroszlánrésze olyan címmel tudósított a mondandójáról, mintha szimplán leostobázta volna a játékosokat, továbbá a játékfejlesztők 70 százalékát.
A kisebb cégeknek sincs szerencséjük az NFT bevezetésével, az elmúlt időszakban a STALKER 2-t készítő GSC Gameworld és Worms-ről ismert Team17 is próbáltak digitális gyűjthető tárgyakat forgalomba hozni, azonban a tervek bejelentése után egy-két nappal mindkettő visszavonulót fújt és bocsánatot kért az elsöprően negatív fogadtatás miatt.
A történések fényében most az Electronics Arts vezérigazgatója is visszavett a gőzből. Tavaly novemberben a vállalat negyedéves üzleti eredményeinek ismertetése során azt állította a részvényeseknek, hogy a blokklánc és az NFT jelentik a játékipar jövőjét, amivel ugyan felháborodást keltett, de akkoriban a közönség még nem volt ennyire aktívan ellenséges az ötletekkel szemben.
Röpke három hónappal később Andrew Wilson újból megkapta a részvényesektől a kérdést, hogy miféle frissítést tud adni a témákban, és ezúttal nagyon más húrokat pengetett.
Most már az a véleménye, hogy majd fény derül a blokklánc és az NFT sorsára, az EA egyelőre nem kívánja ezeket komolyan erőltetni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!