Szeretik a fejlesztők a Steam Decket
![valve steam deck marokkonzol kézikonzol videojáték](https://cdn.origo.hu/2023/12/zCXwP1aVVSxz_3WL31RQESfuLMk8eTLgICJAwA8mtZw/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdlZDYxZTA1NzIxNzRjMDNhN2Q1NTEwZDQ0ZGY3YzA1.webp)
Február végén a Valve megkezdi a Steam Deck kiszállítását a leggyorsabb előrendelők számára, a vásárlásaik véglegesítése előtt röviddel pedig független tesztek is elérhetővé válnak majd az AMD-féle hardverek által hajtott, Linux-alapú SteamOS 3.0 rendszerrel érkező kézikonzolról.
Ezekre nagy szükség lesz, hiszen a hardvere és a szoftvere miatt is elég nagy a bizonytalanság a Steam Deck körül: képes-e játszható sebességgel futtatni a nagy gépigényű játékokat, nem várhatóak-e túlságosan fájó kompatibilitási gondok a Linux miatt, továbbá nem lesz-e szenvedés futtathatóvá tenni a Proton emulációs rétegén keresztül a windowsos játékokat.
A PC Gamernek sikerült jó néhány prototípust kapott játékfejlesztőt elérnie a mindenkit érdeklő kérdések kapcsán, akik ugyan a titoktartási szerződéseik miatt nem mehettek bele a részletekbe, de egyöntetűen pozitív véleménnyel vannak a gépről, sima rajtra számítanak a hónap végén.
Állításuk szerint a Steam Decknek megvannak a kinövendő problémái, például egyes játékok nem akarják felismerni a beépített gamepadjét, de alapvetően kényelmes játszani rajta, egy efféle eszközhöz képest meglepően erős, a kötelezően egerészős jellegű játékok kezelésére beépített touchpadjei pedig meghökkentően jók.
Játékonként változó, hogy a fejlesztőknek mennyi dolguk van a támogatásával, de a jókora részüknek csak kisebb módosításokat kellett eszközölnie a megfelelő működés érdekében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!