A Strategy Analytics elemzői szerint a Chromebookok népszerűsége csökken, a windowsos laptopok iránti kereslet ugyanakkor emelkedik, 2021-ben éves szinten 19 százalékkal nőttek az eladások, ami 268 milliós darabszámot jelentett. A gyártók is ezekre a gépekre fókuszálnak, mivel hordozhatóak, így hibrid munkakörnyezethez is ideálisak.
Az elemzők szerint az ágazatnak nagy gond a chiphiány, de az is, hogy a szállítás és gyártás költségei emelkednek. Az eladásoknak ugyanakkor jót tett, hogy a cégek nagy erőkkel frissítenek Windows 11-es laptopokra, ahogy a játékosok is.
A PC-piac tetején 2021 utolsó három hónapjában a Lenovo állt, tavaly 16,2 millió gépet leszállítva, a HP második 14,5 millióval. A Dell harmadik 13,2 millióval, míg az Apple negyedik 6,6 millióval. Ötödik az Acer, a sorrend 2021 egészében is ugyanez volt. Egész évre vetítve a Lenovo 24, a HP 22, a Dell 17, az Apple 9, az Acer 7 százalékot szerzett a teljes laptoppiacból. A top 5 mindegyik helyezettje növekedést produkált tavaly.