2022 első három hónapja alatt 74,2 millió okostelefont szállítottak le Kínában, ami éves szinten 14 százalékos visszaesést jelent – a találgatások szerint a lezárások és az újabb hullám ennek az oka. A piacot a Vivo vezeti 19,7 százalékos részesedéssel, míg a szintén a BBK alá tartozó Oppo a második, 18 százalékkal.
Harmadik helyen áll az Apple 17,9 százalékkal, a legnépszerűbb mobil Kínában az első negyedévben az iPhone 13 volt. A Huawei bukásának két nagy nyertese volt az utóbbi időben, az egyik az Apple.
Kínában azonban az Apple-nél is nagyobb mértékben használta ki a Huawei hátrányát a Honor, amely már 17 százalékos piaci részesedéssel bír Kínában, a Honor 60 széria is különösen népszerű. A Huawei 15 százalékról 6,2 százalékra zuhant a hazai piacán. Az ötödik helyen áll a Xiaomi, amely főként a Redmi K40 és Note 11 szériával tarolt. A prémium összehajtható mobilok egyébként az eladások 1 százalékát sem tették ki.