Szimbolikus áttörésről árulkodnak a StatCounter legfrissebb adatai, mérései szerint a Microsoft Edge idén márciusban világszerte a második legnépszerűbb számítógépes böngészővé vált. A rendíthetetlen pozíciójú piacvezetőnek 67,26% részesedéssel a Chrome bizonyult, míg az Edge-nek (9,68%) nagy nehezen végre sikerült megelőznie a Safarit (9,57%), miután már tavaly október óta a nyakában lihegett.
Persze a számítógépes böngészőrészesedés már nagyon régóta a történet felének sem mondható, az okostelefonos és táblagépes böngészést a képletbe bevéve már kevésbé büszkélkedhet a Microsoft:
a böngészőháború jelenlegi állása.
Az adatokat továbbszűrve kiderül, hogy telefonokon és tableteken nincs kimutatható részesedése az Edge-nek.
A Microsoft böngészőjét szinte kizárólag számítógépen használja a közönsége, a redmondiak általi rendkívül agresszív erőltetése ellenére pedig az elmúlt évben csak 1,62%-kal sikerült növelni a részesedését. Mindeközben a PC-n való használatára rábírt felhasználók nem telepítik a mobileszközeikre, ami csekély elhivatottságra utal a részükről.
A számítógépes böngészők piacán véget ért az Edge menetelése, mobileszközön pedig semmire sem megy vele a Microsoft.
Érdekességként a hazai böngészőpiaci helyzet a számítógépeket és a mobileszközöket is figyelembe véve:
A magyar piac csak a számítógépes böngészőkre szűkítve:
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!