Közel egy évnyi nyilvános bétatesztelést követően elérhetővé vált az Unreal Engine 5 játékmotor első stabil változata, az Epic Games piacvezető technológiája utat nyit a saját felső kategóriás technológiával nem rendelkező stúdiók számára a következő generációs játékok fejlesztésére.
A motor újdonságairól a bemutatásakor már beszámoltunk, ezt követően a GSC Gameworld bejelentette a STALKER 2-ben való használatát, érkezett az új Mátrix-film mellé egy vele készült techdemó, nemrég pedig mindenki nagy megdöbbenésére a CD Projekt lecserélte rá a házon belül készített REDengine motorját. Az utóbbi kapcsán a lengyel cég egyik illetékese most elárulta, hogy reményeik szerint az Unreal Engine 5 a jövőbeli nyílt világú játékainak fejlesztésekor nem fog 1600 helyen tönkremenni, mint a saját megoldásuk.
Az Unreal Engine 5 bejelentése kapcsán szervezett internetes közvetítés messze legnagyobb meglepetését a Crystal Dynamics adta, a fejlesztőcég szerint egyrészt fejlesztés alatt áll a következő Tomb Raider-játék, másrészt pedig lecserélte a Foundation nevű játékmotorját az Epic legújabb technológiájára. Magáról a játékról egyelőre annyit lehet tudni, hogy valahogy összekötik majd benne a régi sorozatot és a rebootolt szériát, a tényleges bemutatása jó eséllyel még arrébb van.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!