A videókra érkezett kedvelések számának eldugását fontolgató YouTube csendben egy pozitív fejlesztéssel állt elő, újabb témákban tette lehetővé a videók megtekintése során megjelenő hirdetések mennyiségének csökkentését. Ettől összességében nem lesz kevesebb reklám a videómegosztón, csupán bizonyos témák megjelenési gyakorisága csökkenthető. A reklámoktól hivatalos keretek között csak havidíjas YouTube Premium előfizetéssel szabadulhatnak meg teljes mértékben a felhasználók.
A 2020 végén debütált funkcióval eredetileg az alkohollal és szerencsejátékkal kapcsolatos reklámok mennyisége volt redukálható, ezek mellé most bejöttek a társkeresés, a terhesség és gyermeknevelés, továbbá a fogyás kategóriák.
A releváns reklámok számának csökkentése csak a hirdetések személyre szabásának bekapcsolt állapota esetén érhető el, az érdeklődők ezen az oldalon találják a beállítási lehetőségeket.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!