Japánok tízmilliói nem tudtak két napig telefonálni és mobilnetezni
![Asia Cherry Tree Day Fruit Tree Geography Group Of People Honshu Japan Japanese People Kansai Mobile Phone Osaka Outdoors People Phone Profile Telecommunication Traditional Tree Trip Woman HORIZONTAL](https://cdn.origo.hu/2023/12/29B-lCse-E0RbLAfexPc823Oo98sft0h6I17altlUVw/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzA2NDI5ODI5YjY1MjQ0NTE5ZDg2Nzk0Mjg3ZDEyYmRj.webp)
Precedens nélküli üzemkiesés történt a hétvégén a japán telekommunikációs infrastruktúrában, helyi idő szerint szombat reggeltől egészen hétfő kora reggelig leállt a KDDI mobilszolgáltató hálózata, így két napon keresztül bő 39 millió előfizető nem tudott telefonálni, SMS-ezni, továbbá mobilnetezni.
Számosság tekintetében a Japán lakosság közel harmadának megfelelő előfizetést érintett üzemzavar a KDDI saját „au" márkáját, továbbá az Uqmobile és Povo szolgáltatásokat érintette, ezek a távközlési cég infrastruktúráját használják. Egyelőre nem világos az üzemzavar oka, azonban a szolgáltató szerint azután kezdődött, hogy a mérnökei nem tisztázott jellegű új hardverek telepítésébe kezdtek, ezek szerint nem kibertámadásról van szó.
Az óriási üzemzavar nem csak az átlagos ügyfeleknek okozott óriási bosszúságot, de a segélyhívások indítását és fogadását is nehezítette, a hétköznapi működésük során telefonos és mobilnetes kommunikációra erősen támaszkodó vállalkozások pedig szintén bajba kerültek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!