Egy héttel ezelőtt érkezett információk alapján komoly stratégiaváltásra készülnek a kínai mobilgyártók, jövőre újból erősen ráfókuszálnak majd a 150 dollár körüli okostelefonokra. Ezeket ugyan sokkal alacsonyabb haszonkulccsal tudják csak értékesíteni, viszont a reményeik szerint olyan mennyiségben fogyhatnak, hogy hozni lehet majd velük a kívánt üzleti eredményeket.
Most a Counterpoint Research piacelemző cég további kontextust adott a stratégiaváltási pletykához, információi szerint az idei második negyedévben tízéves mélypontra zuhantak Kínában az okostelefonok eladásai, csupán 60 millió fogyott belőlük, ami éves összehasonlításban 14,2% csökkenést jelent.
A kínai okostelefonos piac 2016 utolsó negyedévében volt a csúcson, ahhoz képest az idei második negyedévben feleannyi mobilt sem sikerült eladni, utoljára 2012 végén fogyott ilyen kevés készülék.
Érdekességként arról az évről beszélünk, mikor piacra került az Apple iPhone 5 és a Samsung Galaxy S III.
Gyártó | 2021. második negyedéves piaci részesedés | 2022. második negyedéves piaci részesedés | Változás az eladott készülékek számában |
Vivo + IQOO | 21,1% | 19,8% | -26,5% |
Honor | 7,7% | 18,3% | +103,3% |
Oppo + OnePlus | 22% | 17,9% | -30% |
Apple | 14,1% | 15,5% | -5,8% |
Xiaomi + Redmi | 16,6% | 14,9% | -23,3% |
Huawei | 9,5% | 6,9% | -37,9% |
Realme | 3,6% | 2,4% | -44,3% |
Minden más | 3,4% | 4,3% | +12% |
A Counterpoint szerint a második negyedéves rossz teljesítményért főként a koronavírus miatti lezárások, a gazdaság teljesítményével kapcsolatos aggodalmak, továbbá az infláció a felelősek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!