A The Verge birtokába jutott belsős tájékoztatás szerint a hirdetések megjelenítéséből élő Meta előfizetési díjakkal próbálná növelni a népszerű internetes szolgáltatásainak bevételét. Ennek fő okai, hogy az iPhone magánszféravédelmi újításai miatt negyedévente milliárd dollároktól esik el, ráadásul a gazdasági nehézségek miatt a hirdetők körében is számítani lehet a reklámköltések visszavágására.
A múlt héten kiküldött körlevél alapján a nehézségek kompenzálása érdekében a Facebook, az Instagram és a WhatsApp is fizetős funkciókat kaphatnak, a konkrétumok kidolgozásáért és megvalósításáért a New Monetization Experiences csoport felel majd. Az új divízió vezetője Pratiti Raychoudhury, a Meta eddigi kutatása vezetője lett.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a szolgáltatásokban jelenleg ingyen elérhető funkciók nem válnak utólag fizetőssé, továbbá a reklámmentesítést kínáló előfizetés is kizártnak tűnik, helyette jövőbeli és prémium funkciók debütálhatnak majd havidíjas formában. Ez trend az ingyen használható közösségi szolgáltatások körében, idén valamilyen formában a TikTok, a Twitter, a Telegram és a Snapchat is megkezdte az opcionális prémium előfizetések bevezetését.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!