A belátható jövőben több módon is javítani kíván a Play Áruház felhasználói élményén a Google, az egyik első és fontos változtatást a rossz műszaki minőségű alkalmazások és játékok láthatóságának csökkentése jelenti. Ennek keretében a keresési találatokban lejjebb sorolja, az ajánlószekciókból pedig eltünteti az olyan termékeket, amelyek a statisztikák alapján a szokásosnál gyakrabban elhasalnak.
A Google szerint amelyik fejlesztő nem kívánja az említett gondok miatt eltemettetni a Play Áruházban a termékét, annak általánosságban véve 1,09% alatt kell tartania az összeomlási arányt, továbbá 0,47% alatt a nem válaszolási arányt, az utóbbi alatt a legalább 5 másodperces átmeneti lefagyásokat kell érteni. Ezen túlmenően eszközmodellenként semelyik arány sem haladhatja meg a 8 százalékot.
A további érdekesebb újítások közé tartozik, hogy a fejlesztők alternatív termékoldalakkal megpróbálhatják rávenni a termékeik újratelepítésére a felhasználókat, segítséget kapnak a tömeges rosszindulatú negatív értékelésekkel való küzdelemben, egyes ellenőrzött cégek pedig reklámokat jeleníthetnek majd meg a Play Áruház főoldalain.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!