Egyre kevesebben vásárolnak a drága és túlzsúfolt mobilpiacon
![iPhone 13 Pro és iPhone 13 Pro Max](https://cdn.origo.hu/2023/12/X-6yEMvW2HMFf7cmbNTc_4nny9alvwDUCisKFPb8EQo/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2NlZWIyZmRmMjY3YzRiMjg5MTU1YjQyMDhhMTBjOGRl.webp)
A Canalys mobilgyártók számára aggasztó jelentése szerint az idei második negyedév során éves szinten 9 százalékot zuhantak a mobilos eladások, gazdasági és regionális bizonytalansági okok miatt.
A legnagyobb gyártó a Samsung maradt, második az Apple, majd Xiaomi, Oppo, Vivo a sorrend. A kínai gyártók mind nehéz helyzetbe kerültek hazai piacukon, de általános a gyenge kereslet, a növekvő infláció, a felhalmozódott készletek. Így a gyártók kénytelenek átgondolni már az idei stratégiájukat is.
A legjobban a zsúfolt középkategória szenved, ettől az olcsóbb készülékek javára fordulnak el a Canaly szerint az emberek. A csökkenő kereslet az egész iparág számára probléma, és bár a költségek emelkedése lassul, a logisztika és a gyártás is nehézkes. Összességében azonban a fő gond az lehet, hogy az emberek nem elektronikai termékekre költik már a pénzüket.